Az internetes kereskedelem szinte töretlen népszerűsége nem csak az emberek vásárlási szokásaira van hatással, hanem a divattal, ruha árusítással foglalkozó cégek életére, működésére is. A legújabb mérések szerint a webshopos vásárlások már majdnem a teljes kereskedelem 10%-át teszik ki, és ez az arány a jövőben csak növekedni fog.
Mivel az interneten legtöbbet a fiatalok vásárolnak, így hozzájuk kezdtek el igazodni a ruha webshopok is. A fiatalok között arányaiban sokkal nagyobb azok száma, akik környezettudatosak, valamint figyelnek a szociális témákra is. Ahhoz, hogy egy divat cég meg tudja őket szólítani, szükség van arra, hogy a cég is szem előtt tartsa ezeket az értékeket, amikkel a vásárlók is rendelkeznek.
Annak ellenére, hogy a fiatalok szívesen vásárolnak az interneten, nem jelenti azt, hogy ne járnának be a fizikai boltokba, üzletekbe is, így azok is átalakításra, fejlesztésre kerülnek a fiatal vásárlók igényeinek, elvárásainak megfelelően.
Várható webáruházas trendek a jövőben
Az új igényeknek megfelelően valószínűleg az egyéni ajánlatok, megoldások fognak elterjedni. Ezek lényege, hogy a vásárló olyan termékeket, ajánlatokat lát, melyek az ő igényei alapján készültek, valószínűleg érdekelheti a vásárlót. Ezek a termékek nem csak jobb százalékban kerülnek megvásárlásra, hanem megkönnyítik a vásárlók életét is, felgyorsítják a vásárlást.
Szintén az egyéni kiszolgálást lehet elősegíteni az e-mail kommunikációval, ahol az érdeklődők személyre szóló ajánlatokat, érdekességeket kaphatnak a webáruházaktól.