Miért fontos a keresőoptimalizálás webáruházaknak?

Miért fontos a keresőoptimalizálás webáruházaknak?A keresőoptimalizálásról (SEO) mindenki hall előbb-utóbb, ha rendelkezik saját honlappal, webshoppal. Sokan azonban nem tudják, mit is jelent a kifejezés pontosan. Cikkünkben azt fogjuk megvizsgálni, miért fontos egy webáruház keresőoptimalizálása.

Az internetes kereskedelem egyik legnagyobb feladata, hogy látogatókat szerezzünk webshopunkhoz. Erre általában két lehetőségünk van: fizetett hirdetések és a Google-ből érkező természetes látogatók.

Fizetett hirdetések

A fizetett hirdetések (pl. Google Ads, Facebook hirdetések stb.) előnye, hogy azonnali látogatókat eredményeznek, hátrányuk, hogy minden egyes látogató után fizetni kell, ami olyan területeken, ahol nagy a verseny, jelentős kiadásokat eredményezhet. További hátrány, hogy amint nem fizetünk a látogatókért, nem is fognak többet jönni.

Keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás ezzel szemben hosszan tartó, ingyenesen szerzett látogatókat jelent. Természetesen a webshop keresőoptimalizálására kell erőforrásokat fordítani, azonban, ha előrekerülünk Google-ben a keresési találatok között, nem kell külön fizetni az egyes látogatók után. Minél több releváns kulcsszóra, kifejezésre optimalizáljuk webáruházunkat, annál több releváns látogatót tudunk szerezni, akik aztán jó esetben vásárolni fognak termékeink, szolgáltatásaink közül.

Nem csak a webshop főoldalára terjed ki a SEO, hanem a kategória oldalakra, és a termékoldalakra egyaránt, mivel minél több oldal van optimalizálva, annál több látogatót lehet vele szerezni.